ASOCIACE PRODUCENTŮ V AUDIOVIZI
SILNÝ HLAS NEZÁVISLÉ AUDIOVIZUÁLNÍ TVORBY

CZ EN
ASOCIACE PRODUCENTŮ V AUDIOVIZI
SILNÝ HLAS NEZÁVISLÉ AUDIOVIZUÁLNÍ TVORBY

Julie Žáčková

ACE TRAINING DAYS 2018

ACE training days 2018                                                                                Julie Žáčková

 

     Letos v červenci jsem se již podruhé účastnila workshopu ACE training days, který pořádá na pražské FAMU jako svou „mini verzi“ program ACE Producers. Třídenní workshop byl rozdělen do bloků vedených tutory a profesionály z různých sfér filmového průmyslu a byl zaměřen na témata věnující se sales agentům, distribuci, seriálové produkci, ale i pitchingu námětů. 

    Nejzásadnějšími přednáškami se pro mě staly prezentace Kate Ogborn, která se věnovala produkci seriálu „The End of the F***ing World”ve spolupráci s platformou Netflix a case study k filmu „Toni Erdmann“ od Thania Dimitrakopoulouz The Match Factory. Obě tyto přednášky byly poutavé hlavně díky konkrétním údajům a informacím, které s účastníky obě přednášející sdílely – v případě Kate Ogborn se jednalo hlavně o detaily mapující spolupráci s pro nás zatím poměrně tajemným Netflixem (technické požadavky na výrobu, work flow ve fázi psaní scénáře, rozpočty, schvalovací procesy střihových verzí jednotlivých dílů, atd.); během case study k „Toni Erdmann“ to pak byly informace k procesu vyjednávání s buyery z jednotlivých zemí, případně k rozpočtům na prezentaci filmu na festivalech apod. 

     Kromě těchto dvou přednášek se ACE training days také zaměřily na marketing filmu, a to prostřednictvím prezentace Mathiase Noschise z Alphapanda, nebo na systém „blockchainu“ , který uvedl Alan Milligan z White Rabbit jako možnou budoucí alternativní formu distribuce filmů online. 

     Celkově hodnotím workshop opět velice pozitivně, a to především díky výběru kvalitních přednášejících, kteří nám dovolili nahlédnout do aktuálních evropských filmových projektů pomocí poměrně specifických příkladů, které ale zároveň odpovídaly úrovni znalostí účastnících se producentů – tedy těch, kteří jsou v začátcích své profesionální kariéry a pracují na svých prvních nebo druhých celovečerních filmech. ACE training days bych tedy právě těmto producentům velice vřele doporučila – nejen kvůli kvalitnímu programu, ale také díky možnosti navázat kontakt s jedním z nejprestižnějších workshopů pro producenty, na který se právě oni mohou v budoucnu přihlásit.

Děkuji moc APA za podporu.

 

S pozdravem,
Julie Žáčková

17.10.2018, Praha

 

Vyúčtování:

ACE training days / účastnický poplatek: 200 EUR

Příspěvek APA: 100 EUR

Doplatek Unit+Sofa: 100 EUR