Alice Zárubová Tabery
Zpráva o účasti v programu dok.inkubator 2019
Slovensko-český dokumentární projekt Na značky! Márie Pinčíkové byl do programu nejdříve vybrán jako regionální projekt pro slovenskou část (odehrávající se na Slovensku v rámci prvního workshopu, za účasti režisérky M.Pinčíkové a slovenské producentky Zuzany Mistríkové). Po této první části ale z mezinárodní selekce Dok inkubátoru jeden projekt odstoupil a Na značky! byl vybrán místo něj. Společně s dalšími 7 projekty jsme se tedy účastnili (obě producentky, režisérka a střihač Peter Kudlička) druhé části workshopu v Telči i třetí části ve Švédsku (v Ystadu a následně v Malmö v rámci pitchingu na Nordisk Panorama).
Dok inkubátor jako celek hodnotím velmi kladně (ve stejný rok jsem se s jiným projektem účastnila i regionálního Dok Incubátoru pro české projekty) a to především proto, že jsme se workshopu účastnili s konkrétním rozpracovaným projektem a měli možnost se zaměřit jak na autorskou, tak i producentskou část jeho realizace a zdárného dokončení. Obě producentky jsme se společně s režisérkou a střihačem účastnili konzultací a týdenní práce na střihu filmu společně s naší tutorkou Audrey Maurion, a vedle dalších schůzek s odborníky na PR a marketing, distribuci a prodej filmu i festivalovou strategii. Měli jsme možnost setkat se se zástupci nejdůležitějších světových festivalů (Sundance, CPH DOX, IDFA, Visions du Réel) a filmy jim osobně představit. Hrubý střih filmu byl těmto zástupcům také promítnut a po projekci následovala dlouhá diskuze všech zúčastněných, což nám přineslo mnoho podnětů pro další práci. Film jsme také prezentovali přítomným sales agentům (například Autlook Filmsales, Rise and Shine a další).
Na poslední části workshopu jsme připravovali pitching filmu na významném marketu Nordisk Panorama, kde jsou všechny projekty prezentovány pro cca 250 decision makerů, včetně 2 ukázek a traileru, které jsme vytvořili během této části workshopu ve spolupráci se střihačem Philem Jandalym. Zároveň jsme promýšleli PR a marketingovou strategii k našemu filmu (především s PRistou Freddym Neumannem či odborníky na sociální média ze společnosti Alphapanda). Po závěrečném pitchingu jsme absolvovali další osobní schůzky se sales agenty (Cat and Docs, Deckert Distribution, MetFilm sales) a opětovně potkali zástupce důležitých dokumentárních festivalů.
Vysoce hodnotím nejen tutory, odborníky a hosty workshopu Dok inkubátor, se kterými jsme měli možnost se potkat a náš film jim prezentovat, ale také výběr dalších 7 velmi kvalitních dokumentů, s jejichž autory a producenty jsme se navzájem podporovali. Během společných projekcí našich filmů v jejich různých střihových fázích jsme se společnou diskuzí snažili filmy posunout o další krok dopředu, což se ve všech případech zcela jistě podařilo. Osobně jsem se mnoho naučila také díky sledování ostatních projektů a jejich vývoje. Velmi děkuji APA za podporu mé účasti na tomto workshopu.
Vyúčtování:
Celková částka: 4000 EUR
APA: 1000 EUR
Ostatní náklady hrazeny z vlastních zdrojů